2012. január 10., kedd

A börtön ablakában, avagy Brad Pitt és a bicikli története

Mikor felvételiztem ellenőrnek, megkérdezték, miért választottam ezt a hivatást. Ugye  az a válasz, hogy mert kell egy meló nem elég kielégítő egy állásinterjún, így azt mondtam, mert szeretek utazni. Ez igaz is. Sőt, ma olyan híres neves helyeket ismertem meg fővárosunkban, amik nincsenek a turista kalauzokban, viszont a híradásokban az egész ország látta már őket a tévében.

Az első látványosság egy olyan gyár/raktár épület volt, ami híressé tett minket pár hónappal ezelőtt. Kitalálja valaki merre jártam? Hát a Brad Pitt film forgatási színhelye :D Meg kell mondjam arról nem beszéltek, hogy az épület csarnokainak utcafronti falán micsoda-szerintem zománc- díszek vannak. És az sem elhanyagolható, hogy ennek az épületnek még igazi téglavörös színe van :D Nekem nagyon tetszik.

Mivel arra felé jártunk, ebédidőben meglátogattuk a Kőbányai Bazárt. Ilyen helyen még sosem voltam :D 2 nyelven beszélnek folyékonyan és nyelvet kevésbé azon a helyen :D Gondolom kitaláltátok, hogy a magyart nem mindenki beszéli ott érthetően. Viszont románul és csing-csung (kínai, japán, koreai, csíkszemű) nyelven annál inkább. Az ezeket a nyelveket tanulók anyanyelvi szintre fejleszthetik nyelvtudásukat.
És ha már arra jártunk, kedves kollégám megmutatta, hogy a bazár mellett egy szálloda, a szálloda mellett pedig a börtön épülete áll. Megtudtam azt is, hogy a szállodában többnyire börtönőrök laknak. :D
Csak hogy ne maradjatok érdekességek nélkül, ma egy úriember átlag hangerő felett emlegette nőági felmenőimet. Éppen el voltam bambulva a villamoson. Alig volt utas. Láttam én a biciklist a megállóban, de nem is gondoltam volna, hogy fel akar vele szállni. Egyszer csak elindul vele felfelé. Én pattanok, szalag repül a bal karra. Hihetetlen sebességgel helyeztem magam szolgálatba :D Mondtam neki, h a biciklivel le kéne szállni. Még ment a bratyizás pár másodpercet, hogy biztos nem lehet megoldani? Bla-bla. Mondom nem, és szálljon le. Leszállt, és amíg a villamos el nem indult, ment a „kurva anyád te köcsög buzi” És most legyetek rám büszkék. Pár napja olyan halálos nyugalom van rajtam, hogy én csak elmosolyodtam, és ennyivel lerendeztem a dolgot:
-          Önnek is további kellemes, szép napot kívánok!
Az arca torzulása ez után a mondat után megfizethetetlen élmény volt :D Nem számított  a kedves szavakra az biztos :D Mikor végre elindult a villamos, elgondolkodtam rajta, hogy integetek neki egy kaján vigyorral a képemen, de rájöttem, hogy az már túlzás lett volna :D

Találkoztam egy lánnyal is, aki váltig állította, hogy dolgozott a cégnél, és tudja, lehet nálam jegyet venni. Szokásos: Nem, nem lehet. De ő tudja, hogy lehet. Nem, nem lehet, viszont én szeretnék kérni egy igazolványt. Nem adok. Akkor le kéne szállni – pont nyílt az ajtó, megállóba értünk – mondjuk most. Csajszi felpattant, de akkor lendülettel indult meg, hogy a tapipados okos telefonja olyan szépen szánkázott végig a villamos padlózatán vagy 2-3 métert, hogy leverte volna a jamaikai bob csapatot a téli olimpián.  Ezt csak egy laza felhúzott szemöldökkel kommentáltam :D

Most annyira jól érzem magam a bőrömben, hogy ilyen apróságok nem tudják kedvemet szegni :D

Figyelmeztetések:
               1. Nem szállítunk biciklit csak fogaskerekűn (60-as) és Hév-en.
               2. Előre kell megvenni a jegyet. Trolin lehet venni a járművezetőnél, de rögtön kezelni kell. Szóval az nem megoldás, hogy amikor odaérek, közlitek velem, hogy jegyet akartok venni.

4 megjegyzés:

  1. Alapvetően egyetértek az "előre meg kell venni a jegyet" dologgal, én sem bliccelek, minden hónapban megveszem a kis bérletemet és még a számot is ráírom (persze volt pár esetem a ceruzával meg a radírozható tollal), de nem egy barátom került már olyan helyzetbe, hogy hiába akartak ők jegyet venni, kilométeres körzetben sehol sem lehetett (a Nyugatinál, vasárnap este fél 11, amikor még jár a metró), és az ellenőrök a metró bejáratánál közölték, hogy ők nem tudják, hol lehet jegyet venni, de nem is kifejezetten érdekli őket :P

    VálaszTörlés
  2. A metróbejáratoknál biztonsági őrök vannak. Vannak autómaták, újságosok, stb. Én felszínen vagyok, a metróhoz nem értek, de akkor felszíniel kell menni. Egyébként vártok fél órát, és simán lejuttok :D

    VálaszTörlés
  3. Akkor biztonsági őrök, nekem mindegy, rajtuk is BKV felirat van és kérik a jegyeket :P Fél 11-kor épp az volt a probléma tárgya, hogy nem volt nyitva semmi... Ami pedig az automatát illeti, hát igen. Ha jó napja van, még jegyet is szokott adni, de előszeretettel nyeli el az ember 320 forintját jegy nélkül :D

    VálaszTörlés
  4. Ha nincs bérleted, legyen 1-2 jegyed. Metróban mindig is kellett. Felszínen könnyebb nélkülük utazni.

    VálaszTörlés