2012. január 7., szombat

Első megnyilvánulás

Na itt lennék. 3 napot dolgoztam eddig. Kaptam hideget, meleget, de egyik sem volt folyékony, vagy szilárd halmazállapotú. Szerencsére verbális síkon maradtak a dolgok :D
Vannak pillanatok, mikor könyörgök, hogy legyen valakinek jegye vagy bérlete, mert szimpatikus, és tényleg nem akarom megpótdíjazni.
Mindenkinek egyszerűbb lenne az élete, ha nekem csak végig kéne sétálni, és mindenkinek kedvesen megköszönni, h felmutatta az érvényes jegyét, bérletét

Jegyellenőr = kaller, ellenőr, köcsög, hülye köcsög, bkv-s mocsok, szemét, stb.
Apropó megpótdíjazni. Köznyelven: megvágni, megbüntetni, megcseszni, elkapni, megbaszni.
A kettő ötvözetéből lesznek:
megvágott az a köcsög, megbaszott a kaller, stb

De ugye mi nem csinálunk ilyeneket. Mi csak pótdíjazunk.
Eddigi tapasztalataim alapján vannak típus hibái az utasoknak, amit ha akarok rosszándékúnak ítélek és pótdíjazok, ha akarom figyelmeztetem, és nem foglalkozok vele.

FIGYELMEZTETÉSEK:
1. A teljesárú bérletet fényképes bérletigazolvánnyal együtt használjuk. Pár száz Ft, azt hiszem 250, és egy fénykép kell hozzá. Utána 10 évig érvényes.
2. A bérletszelvényre vásárlás után ráírjuk a bérletigazolvány, diákigazolvány számát. El lehet kerülni vele a vitákat egy morcosabb napomon. Vagy azt, hogy én íratom rá a haver bérletére a Te számodat.
3. Nem telefonálunk hangosan a járművön, hogy "pillanat, le kell tennem, mert jön a köcsög ellenőrizni a bérletemet"

Láttam különféle módszereket, a bliccelésre. A kedvencem a beledugok egy jegyet a lyukasztós kezelőbe és azt mondom, nem működik. Jön az ellenőr, megrántja, és a színlelt csodálkozás Oszkár díjat érdemelne. Na ez nálam tuti nem fog bejönni. Ennyire ne nézzetek már hülyének. Ott álltam én is a jegykezelő mellett párpercet, mielőtt szolgálatba helyeztem magam. Na az ilyentől mérges tudok lenni.

Ó és az utas, akivel nézegettük egymást 2 megállót a villamoson. Nekem is van lelkem. Könyörögtem magamban, hogy legyen jegye, vagy bérlete.
Elindultam, elmondtam a mondókámat, és előkapta a 10es gyűjtőjegyet. Egy világ dőlt össze bennem, de pótdíjaztam. Én tényleg nem akartam, de ezt már nem lehet kidumálni.

Első körben szerintem ennyi. Nem kell mindent elárulni az első körben :D

Remélem nem látom az igazolványszámod :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése