2012. február 10., péntek

Csendes napok

Mostanában nem történt semmi érdekes. Hideg, hó, munka, hide, hó. Meg is lett az eredménye. Majdnem tüdőgyulladás, coli-vírus. Miért is ne kombóban kapnám ezeket a fincsi dolgokat.

Apropó. Voltam BKV demonstráción. Nem tudom ki gohy van vele, de nekem nagyon nagy élmény volt. Több mint ezer ember békésen, "anyázás" nélkül egyszerű füttyszóval nyilvánított véleményt. A felszólalók egytől egyig igazat szóltak. Nekem ne mondja senki, hogy egy ember azért marad 15-20-30 évet egy munkahelyen, mert muszáj, és emellett minden reggel mélységes utálattal indul l munkába. Ezek az emberek azért dolgoznak ott, mert szeretik csinálni, mert úgy érzik, tesznek valamit másokért. FONTOSNAK ÉRZIK MAGUKAT, MERT AZOK IS. Gondoljon bele mindenki, Ha nem lennének ezek az eberek, akik képesek 4-5 órát vezetni mindenféle szünet nélkül, és itt azt értem, hogy pisilni sem, csak azért, hogy Ti, Én, bejussunk munkába, iskolába. Szerintem ezeket az emeberek meg kell becsülni. Aki nem így gondolja, még nem volt rászorulva a tömegközlekedésre. A járművek meghibásodása pedig nem a járművezetők hibája. Sokan nem tudják, de ha lerobban például egy busz a pusta közepén, van hogy a vontató nem ér oda hozzá csak 8-9 óra múlva. A buszvezetőnek pedig meg kell várni a műszakimentést. Mondjuk télen enm egy álom. De megvárja, mert eza  kötelessége.
Most mindeki szálljon magába, és tegye fel magának a kérdést. Mit csinálnék, ha nem lenne BKV? Nem menne éjjel a 4-6-os, mert az szolgáltatást átvevő új cég úgy dönt, nem hajlandó éjjel-nappal járatni? Még ritkítanának kicsit az éjszakai járatokon?
Nem szabad hagyni, hogy ezek a lekiismeretes emberek elveszítsék a munkájukat, hogy még azt a kevés fizetést is plussz költségekkel kurtítsák meg, hogy azt a picike juttatász is elvegyék tőlük, amit eddig kaptam.

2 megjegyzés:

  1. Képzeld el, hogy én is 4-5 órát ülök egy helyben, úgy, hogy közben pisilni sem megyek ki, csupán azért, hogy a marhára ráérő nyugdíjasok, és direkt kötöszködő szintén nagyon kedves vásárlók termékeit rögzítsem a pénztárgépben. Úgy, hogy akármilyen kedves vagy, akármit is csinálsz, kurvára lenéznek, mert te csak egy pénztáros vagy. És mikor hosszabb beszélgetésbe elegyedünk, és mondom, hogy amúgy főiskolára járok (tudom, sajnos nem ott osztják az észt, de tegyük fel, hogy mégis), akkor meg az álla leesik. Van néhány bkv-buszsofőr ismerősöm, imádom őket, tényleg megérdemlik a tiszteletet és a megbecsülést, de sok, ehhez hasonló munkát is fel lehetne sorolni.

    VálaszTörlés
  2. Teljes mértékben megértelek. Én is péztáraztam egyetem alatt. 10 órás munkaidőben könyörögnöm kellett a pisi-szünetért.
    Ha arról az időszakomról írtam volna, biztos megemlítem, de a blog témája most nem ez.
    KITARTÁS!!! Ha szerencséd van, a suli után talán jobb, megbecsültebb állást kapsz, mint az enyém.

    VálaszTörlés